top of page
  • Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon
  • Grey YouTube Icon

Brighton TangoAcademy

Public·83 members

Billie Nikelson
Billie Nikelson

Jag behöver sälja min bil i Lund, har någon koll på hur betalningen går till hos bilhandlare?

Jag är lite i samma läge just nu och försöker förstå hur själva betalningen brukar funka när man säljer till en handlare. När jag läste om Vi köper din bil Lund - bilkoparenskane.se så nämnde de direktöverföring, men jag blev inte helt klok på hur det går till i praktiken. Det låter ju smidigt om pengarna kommer direkt, men samtidigt undrar jag hur man som säljare ser att allt verkligen är klart innan man lämnar ifrån sig bilen. Jag tänker att det kanske finns någon bekräftelse eller något man bör dubbelkolla innan man avslutar affären. Samtidigt känns det som att sådana här upplägg är ganska vanliga nu, även om man inte själv har gjort det tidigare. Jag försöker mest undvika att missa någon liten detalj som kan ställa till det efteråt. Hur har det fungerat för er som gjort en liknande försäljning, kändes det tryggt med direkt betalning eller var det något ni var extra noga med att kontrollera?

8 Views
Sia Enko
Sia Enko
9 hours ago

När man säljer sin bil till en bilhandlare brukar betalningsprocessen vara ganska standardiserad för att garantera säkerhet för båda parter. Vanligtvis signeras ett köpeavtal där villkoren för försäljningen, inklusive betalningssätt, specificeras. Direktöverföring via bank är den vanligaste metoden, då pengarna syns snabbt på säljarens konto. Det är viktigt att kontrollera att pengarna har kommit fram innan man överlämnar nycklar och dokument.

Members

• Jessica Zamora
    Jessica Zamora
  • Tania
    Tania
  • unknown unknown
    unknown unknown
  • Антон Горный
    Антон Горный
  • John Snow
    John Snow
bottom of page